PROCEDURY POSTĘPOWANIA W ZWIĄZKU Z EPIDEMIĄ WIRUSA SARS-CoV-2
1) Ogólne zasady obowiązujące w walce z epidemią
- Na terenie obiektu obowiązuje konieczność zachowania bezpiecznej odległości od rozmówcy (1-1,5 metra). Goście są o tym informowani na bieżąco i monitoruje się przestrzeganie tej odległości w kontaktach z innymi gośćmi i pracownikami obiektu.
- Na terenie obiektu znajdują się ulotki przypominające o regularnym i dokładnym myciu rąk wodą z mydłem lub ich dezynfekcję środkiem na bazie alkoholu (min. 60%), który znajduje się na wyposażeniu obiektu.
- Obsługa obiektu notorycznie upowszechnia wśród pracowników wiedzę z zakresu BHP. Zwraca się szczególną uwagę na rekomendacje, aby nie dotykać dłońmi okolic twarzy zwłaszcza ust, nosa i oczu.
- Zapewniamy, że pomieszczenia są czyste i higieniczne: powierzchnie dotykowe takie jak: biurka, stoły, klamki, włączniki światła, poręcze i inne przedmioty (np. telefony, klawiatury, recepcja), a także wyposażenia magazynu są regularnie wycierane środkiem dezynfekującym lub przecierane wodą z detergentem; wszystkie obszary często używane, takie jak toalety, pomieszczenia wspólne, są regularnie i starannie sprzątane z użyciem wody z detergentem.
- W celu usuwania gromadzących się w naszej prywatnej przestrzeni drobnoustrojów przeprowadza się częste wietrzenie obiektu.
- Obsługa interesantów odbywa się tylko i wyłącznie przez szybę recepcji.
2) Korzystanie ze wspólnych pomieszczeń
Korzystanie przez gości hotelowych z pomieszczeń wspólnych jest na bieżąco monitorowane. Na drzwiach kuchni znajduje się napis informujący o jednoczesnym przebywaniu maksymalnie dwóch osób. Jest to weryfikowane przez pracowników obiektu. W przypadku naruszenia tego nakazu właściciel obiektu dopuszcza możliwość zgłoszenia tego faktu do Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologiczna w Słupsku i innych służb odpowiedzialnych za walkę z epidemią wirusa. Ponadto pomieszczenia wspólne dezynfekowane są w pierwszej kolejności. Wszystkie posiłki przygotowywane są przez gości tylko w rękawiczkach jednorazowych.
3) Grafik sprzątania
Sprzątanie obiektu odbywa się 3 razy dziennie zgodnie z przyjętym grafikiem w godzinach 8:00, 14:00, 18:00. Pracownicy odpowiedzialni za czynności porządkowe i odkażające dokonują dezynfekcji części wspólnych obiektu poprzez dokładne przecieranie klamek, wycieranie drzwi, mycie podłóg i powierzchni często używanych (recepcja, patio, poczekalnia, schody). Podczas sprzątania używane są jednorazowe ręczniki papierowe i zabiegi czyszczące wykonywane są w maseczce i rękawiczkach.
4) Użyte środki dezynfekujące
Obsługa wykorzystuje preparaty czyszczące, które w składzie zawierają alkohole, detergenty, chlor, nadtlenek wodoru oraz jodofory. Płyn do dezynfekcji zakupiony został w sklepie medycznym i posiada odpowiedni atest. Materace oraz meble tapicerowane odkażane są za pomocą myjki parowej lub mopa parowego z odpowiednią końcówką.
Do odkażania łazienek stosuje się silne detergenty np. na bazie chloru. Po odpowiednim rozcieńczeniu roztwór ten wykorzystuje się także do mycia podłóg i schodów na klatkach schodowych. Toaletę, umywalkę oraz wannę spłukuje się gorącą wodą.
Do wycierania rąk i przecierania powierzchni stosuje się jednorazowe ręczniki papierowe. Odkażanie ubrań i pościeli uwzględnia jej pranie w wysokiej temperaturze minimum 70 stopni Celsjusza lub gotowanie. Dotyczy to także ręczników i kuchennych ścierek. W wysokiej temperaturze prane są także dekoracje okienne np. firanki i zasłony.
Powierzchnię mebli odkaża się przecierając je spirytusem. Zabieg ten stosuje się również w przypadku frontów meblowych, gałek, klamek, kontaktów i innych powierzchni, z którymi wielu gości ma ciągły kontakt.
5) Postępowanie w razie zachorowania osoby przebywającej w hotelu
Obiekt jest w pełni przygotowany do odbycia kwarantanny dla osób mających kontakt z osobą zarażoną. Na terenie obiektu znajduje się osobne pomieszczenie mieszkalne, które jest w pełni odizolowane od reszty obiektu. Jest ono zarezerwowane i przeznaczone na cele kwarantanny, jeśli zaistnieje taka potrzeba.